TISZTELT EGYESÜLETI TAGOK!
TISZTELT SORSTÁRSAK!
A világméretű Koronavírus járvány okozta vészhelyzet mindenkit így egyesületünk tagjait, valmint a mozgáskorlátozottak teljes közösségét is új nehéz eddig nem tapasztalt helyzet elé állította.
Az Egyesületük által meghirdetett hagyományos programunkat (húsvéti összejövetel, éves közgyűlésünk) és a rendszeres irodánkban tartott foglalkozásainkat valamint az ügyfél fogadást a járványhelyzet megszűnéséig kénytelenek vagyunk elhalasztani, beszüntetni.
A megváltozott körülmények között a járvány helyzetben is igyekszünk tagjainknak és a hozzánk forduló sorstársainknak segítséget nyújtani a mindennapi gondjaik megoldásában. Ezen célunk megvalósításhoz továbbra is partner mások mellett az országos szövetségünk (MEOSZ) valamint Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
A MEOSZ haladéktalan fellépésének köszönhetően Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a Intézkedési Tervet dolgozott ki az új koronavírus járvány időszakában az otthonukban élő fogyatékos személyek és családtagjaik támogatására. Az Intézkedési Terv a felelősök megnevezésével részletes feladatbontásban írja elő, hogy miként kell gondoskodni a fogyatékos személyekről a veszélyhelyzetben annak érdekében, hogy egy napra se maradjanak ellátatlanul. Az intézkedési tervet tájékoztatásul a napokban eljutattuk az email címmel rendelkező tagjainknak valamint feltettük az egyesület honlapjára (http://www.meee.hu/index.php/programok-esemenyek/aktualis/76-az-emmi-intezkedesi-tervet-adott-ki-a-veszelyhelyzetre-a-fogyatekos-emberek-vedelmeben)
Az intézkedési tervben foglaltak alapján a Dunaújváros Megyei Jogú Város önkormányzata által kezdeményezett egyeztetésen, egyesületünk képviseletében felkérésemre Farkas Zsolt alapító elnök, elnökségi tag vett részt.
A megbeszélésen a fogyatékossággal élőket tömörítő helyi egyesületek képviselőit tájékoztatták, arról, hogy azoknak a fogyatékossággal élő lakosoknak, akik igénylik, az önkormányzat (a 70 éven felettiek ellátására kidolgozott szolgáltatásokhoz hasonló formában) térítés ellenében biztosítja a napi egyszeri meleg étkezést, valamint segít a gyógyszerek kiváltásában és a bevásárlásban.
A szolgáltatásokhoz kapcsolódó fontos információk
ÉTKEZÉS
- A meleg ételt egyszer használatos műanyag edényben szállítják ki.
- A kiszállítás minden nap (hétfőtől vasárnapig) 10:30 és 13:30 között (diabetikus étel esetében 12:00-ig) történik.
- Van lehetőség leves és főétel illetve csak főétel rendelésére
- Az étel és a kiszállítás díja, csak főétel esetén: 680 forint/nap.
- Az étel és a kiszállítás díja, leves és főétel esetén: 1000 forint/nap.
- Az első kiszállítás az igénylést követő második napon történik.
- Rendelést csak teljes hétre veszünk fel.
- A következő heti étlapot szerdán kapják meg az érintettek, csütörtökön kell jelezniük, hogy kérnek-e ellátást a következő hétre is.
- Fizetni, kizárólag készpénzzel, az első adag kiszállításakor előre kell, hosszabbítás esetén mindig pénteken.
BEVÁSÁRLÁS, GYÓGYSZERKIVÁLTÁS
- Bevásárlásra és gyógyszerkiváltásra kedden és csütörtökön van lehetőség.
- A bevásárló lista csak a legszükségesebb árucikkeket tartalmazhatja.
- A bevásárlás csak a hivatal által kijelölt üzletből történik, nem választható.
- A bevásárlás értékét készpénzzel kell megfizetni.
- Igény esetén a hivatal munkatársa (megbízólevéllel, hivatali kártyával és személyi igazolvánnyal) felkeresi a bejelentőt és egyezteti az igényeket: feljegyzi a beszerzendő gyógyszer nevét, a megvásárolni kívánt áruk listáját, az átvett készpénz összegét.
F O N T O S tudnivalók az igénybevételhez!
Kérem, hogy azok a mozgáskorlátozott egyesületi tagok és azok a Dunaújvárosban élő sorstársak, akik igénylik a fenti szolgáltatások valamelyikét, jelezzék azt a Polgármesteri Hivatal erre kialakított telefonközpontjában,
hétfőtől péntekig 8 és 13 óra között az alábbi telefonszámokon:
25-544-105, 544-152
Az ügyintézőnek a következő adatokat kérjük megadni:
- név
- lakcím
- életkor
- telefonszám
- milyen szolgáltatást kér? Napi menü, bevásárlás, gyógyszerkiváltás?ételrendelés esetén: diabetikus vagy normál menüt kér-e.
- gyógyszerkiváltás esetén: TAJ-szám
A segítséget igénybevevő személynek cserébe vállalni kell, hogy otthonát nem hagyja el!
Az igénybejelentés során szükséges közölni az egyéni életkörülményeket (segédeszköz használat, mozgásképesség, cukorbetegség, glutén, laktóz érzékenység). Az igénybejelentéseket a mozgáskorlátozottak élet helyzetét ismerő szakemberek a Jószolgálati Alapítvány munkatársai fogadják telefon. A szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb kérdéseiket nekik is feltehetik.
Az önkormányzat által elindítandó szolgáltatás előkészítése során eddig felmerült kérdésekre a szervezők által adott válaszok
- A segítők a házi orvoshoz is elmennek a szükséges receptet felíratni?
Válasz: Nem. Csak a már felírt papír alapú receptet valamint a felhőbe felírt receptet váltják ki a patikában.
- A segítők melyik üzletekből áruházakból vásárolnak be az igénylők számára?
Válasz: A bevásárlás csak az önkormányzat által kijelölt üzletekből történik ezekből az üzletekből igyekeznek kielégíteni az egészségi állapotból (cukorbetegség, glutén, laktóz érzékenység) adódó egyéni szükségleteket.
A szolgáltatás eredményes működésének érdekében a segítségnyújtás során szerzett észrevételeit, kérdéseit, tapasztalatait kérem jelezze Medgyesi Miklósnak az önkormányzat szóvivőjének az alábbi elérhetőségen keresztül telefon: +3620 5304920 email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.. vagy Kondor Lászlónak az alábbi elérhetőségen keresztül telefon: +36 30 9477 718; email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
VIGYÁZZ MAGARDRA-VIGYÁZZ MÁSOKRA! VÉDD MAGAD, MARADJ OTTHON!
Dunaújváros, 2020. április 2.
Tisztelettel Kondor László sk.
egyesületi elnök